wtorek, 21 sierpnia 2012

Muffinki z jabłkami i cynamonem


Pyszne, wilgotne i delikatnie cynamonowe muffinki. Najlepiej smakują z kwaśnymi jabłkami, ale i ze słodkimi będą bardzo dobre. Jabłek spokojnie można pokroić jeszcze więcej, a miłośnicy cynamonowych smaków mogą dodać całą łyżeczkę przyprawy, a nie pół. 



Z podanych składników przygotowałam 12 muffinek. 

Składniki suche:
- 2,5 szkl. mąki
- 0,5 szkl. cukru
- łyżka domowego cukru waniliowego
- duża szczypta soli (ok. pół łyżeczki)
- łyżeczka sody 
- łyżeczka proszku do pieczenia
- 0,5 łyżeczki cynamonu

Składniki mokre:
- 100 ml oleju
- 1 jajko
- 200 ml mleka

Dodatkowo:
- 2 szklanki pokrojonych w kostkę jabłek (ja pokroiłam 5 małych papierówek)
- cukier trzcinowy do posypania muffinek (niekoniecznie)

Przygotowanie:

1. Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni. Blachę do muffinek wykładamy papilotkami.

2. W osobnych miskach mieszamy porządnie składniki suche i mokre. Następnie wsypujemy suche do mokrych i łyżką chwilę mieszamy dopóki nie powstanie jednolita masa. Dodajemy jabłka.

3. Przekładamy ciasto łyżką do blaszki - każda dziurka będzie prawie pełna. Z wierzchu posypujemy cukrem trzcinowym, dzięki niemu po upieczeniu muffinki będą miały słodką, chrupiącą skórkę. 

4. Pieczemy około 20 minut. 



3 komentarze:

  1. aż wyobraziłam sobie ich zapach, same pyszności

    OdpowiedzUsuń
  2. jabłka i cynamon to moje ulubione jesienne połączenie smakowe :D

    OdpowiedzUsuń

Wypróbowałeś przepis? Zostaw komentarz, daj znać mi i innym Czytelnikom, co sądzisz :) Dziękuję!